یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟ تلاش کادر پزشکی استقلال برای رساندن سهرابیان به بازی با تراکتور قرارداد علیپور با ژیل ویسنته آخر فصل تمام می‌شود| احتمال بالای بازگشت به پرسپولیس
سرخط خبرها

کِیف اسکیت کوک شد| افتتاح دوباره بعد از دو سال تعطیلی

  • کد خبر: ۵۷۹۷۸
  • ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کِیف اسکیت کوک شد| افتتاح دوباره بعد از دو سال تعطیلی
بزرگترین پیست اسکیت روی یخ خاورمیانه پس از ۲ سال تعطیلی بازگشایی شد تا علاقه مندان به این رشته ورزشی بتوانند از امکانات فراهم شده در مشهد استفاده نمایند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ پیست اسکیت‌روی‌یخ مجموعه پدیده شاندیز که از چند سال پیش تعطیل شده بود، دیروز بار دیگر با حضور ورزشکاران ملی این رشته ورزشی در مشهد بازگشایی شد. اسکیت یکی از رشته‌های ورزشی مهیج است که استان خراسان‌رضوی در آن در کشور سرآمد است و یکی از قطب‌های این رشته به حساب می‌آید.
 
شمار زیاد ملی‌پوشان رشته‌های مختلف این ورزش در رده‌های سنی نشان از توجه ویژه به اسکیت در سطح استان دارد. پیست پاتیناژ پدیده شاندیز هم اگرچه چند سال پیش افتتاح شده بود، اما بروز مشکلات اقتصادی مجموعه پدیده آن را به تعطیلی کشاند و حالا بعد از رفع‌و‌رجوع برخی مشکلات این مجموعه و با حمایت فنی اسکیت استان، بار دیگر قرار است این پیست به بهره‌برداری برسد و در بخش قهرمانی، همگانی و توریسم ورزشی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیستی با استاندارد‌های نمونه

پیست اسکیت ایران‌مال با استاندارد‌های بین‌المللی بزرگ‌ترین پیست کشور است که در تهران قرار دارد. حالا برای این غول یخی، رقیبی جدید در مشهد پیدا شده و پیست پاتیناژ پدیده شاندیز در ابعاد ۵۵‌در‌۴۵ استاندارد‌های منحصر‌به‌فردی دارد؛ استاندارد‌هایی که به‌جز ایران‌مال هیچ پیست دیگری در کشور ندارد و شاید بتوان اصلا همین ۲ پیست را پیست‌های استاندارد مسابقات در کشور دانست.
 
محمد عجم، رئیس هیئت اسکیت خراسان‌رضوی، درباره استاندارد‌های این پیست گفت: پیست پدیده شاندیز با یخ طبیعی است و باید بدانید که یخ طبیعی از یخ مصنوعی بهتر است و این یکی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد مجموعه است. وی افزود: روی این پیست می‌توان رشته‌های مختلف اسکیت از هاکی روی یخ، نمایشی و فری‌استایل گرفته تا سرعت و... را انجام داد. مهدی محمدپور‌روحی، مسئول پیست اسکیت پدیده شاندیز، نیز در‌این‌باره اظهار کرد: طول این پیست از ایران‌مال کمتر است، اما در عوض عرض بیشتری دارد و استاندارد‌های خوبی برای برگزاری و میزبانی مسابقات کشوری و حتی بین‌المللی دارد.

پتانسیلی که بالفعل می‌شود

افتتاح پیست پدیده شاندیز فرصتی برای تبدیل ظرفیت بالقوه این مجموعه در استان به ظرفیتی بالفعل است. رئیس هیئت اسکیت خراسان‌رضوی با تأکید بر این مسئله خاطرنشان کرد: بعد از چند سال تعطیلی این پیست به‌خاطر مشکلات پدیده شاندیز، دیدیم حیف است که این پتانسیل روی زمین بماند و از آن استفاده نشود. پیست اگر تعطیل باشد، همه ضرر می‌کنند؛ از‌این‌رو با رایزنی‌هایی که داشتیم، توانستیم دوباره این مجموعه را بازگشایی کنیم. عجم افزود: ما در بخش نیروی انسانی و آموزش کار را در دست گرفتیم و مجموعه پدیده شاندیز هم سخت‌افزار لازم را فراهم کرده است تا یک بازی برد- برد داشته باشیم.

‌مهیار پیروز‌مطلق، یکی از چهره‌های سرشناس اسکیت کشور است که ۲۰ سال در این ورزش استخوان ترکانده است. او درباره ظرفیت پیست اسکیت پدیده شاندیز اذعان کرد: این مکان سرمایه‌ای خوب برای خراسان است و فقط امیدوارم حفظ شود؛ چون همان‌طور که می‌دانید، چند سال پیش هم این پیست افتتاح شد، اما یکسری مشکلات سبب شد تا تعطیل شود. دارنده عناوین مختلف دومی و سومی با تیم خراسان، تبریز و همدان در لیگ‌های دسته‌یک و برتر اسکیت تصریح کرد: به نظر من الان مسئله مهم، حفظ و استفاده درست از این ظرفیت است تا به رشد و توسعه این رشته ورزشی کمک کند؛ وگرنه همه می‌دانیم چه سرمایه خوبی در استان داریم.

از ورزش قهرمانی و همگانی تا توریسم ورزشی

محمد عجم معتقد است پیست اسکیت پدیده شاندیز در ۳ بخش ورزش قهرمانی، همگانی و توریسم ورزشی می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. رئیس هیئت اسکیت خراسان‌رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: در بخش قهرمانی این پیست ظرفیت پذیرایی از اردو‌های تیم ملی، تیم‌های باشگاهی و حتی برگزاری و میزبانی لیگ برتر و مسابقات بین‌المللی را دارد.
 
وی افزود: در بخش همگانی هم ما شرایط استفاده عموم مردم از این ورزش را به‌عنوان یک تفریح فراهم کرده‌ایم. عجم خاطرنشان کرد: هزینه ۲۰‌دقیقه استفاده از این پیست برای عموم مردم ۴۰‌هزار تومان است که با مساعدت مسئولان پیست و به‌خاطر بازگشایی مجدد، علاقه‌مندان می‌توانند با ۵۰ درصد تخفیف و با مبلغ ۲۰‌هزار تومان از آن استفاده کنند. وی تصریح کرد: در محل پیست وسایل کمک‌آموزشی، کفش و کلاه ایمنی به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان است و حتی ما مربیانی را در مکان مستقر کردیم تا اگر لازم است آموزش‌های لازم را به مردم بدهند.

رئیس هیئت اسکیت خراسان‌رضوی با اشاره به استفاده از این مجموعه به‌عنوان یک جاذبه توریسم ورزشی گفت: رشته اسکیت از‌آن‌دست رشته‌هایی است که معمولا افراد با خانواده‌هایشان می‌آیند و همین کمک می‌کند تا از جاذبه‌های توریسمی آن هم بهره بگیریم. در مجموعه پدیده شاندیز مکان‌های تجاری و تفریحی هم وجود دارد که خیلی راحت می‌تواند این جاذبه اسکیت گردشگران را به آنجا بکشاند.

خراسان، چشم‌انتظار لیگ برتر

وجود امکانات سخت‌افزاری مناسب رشته ورزشی اسکیت در خراسان حالا استان را به فکر حضور قدرتمند در لیگ برتر انداخته است. رئیس هیئت اسکیت در‌این‌باره اظهار کرد: ما قطب اسکیت کشور هستیم و همین حالا ۲ ملی‌پوش در تیم ملی داریم؛ یکی علیرضا مهدوی و دیگری مهیار پیروز‌مطلق. مجموعه پدیده شاندیز قرار است در لیگ برتر پیش‌رو تیم بدهد و من مطمئنم با بازیکنان خوبی که خراسان دارد، بتوانیم نمایشی خوب در این پیکار‌ها داشته باشیم. عجم با اشاره به زمان برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات لیگ برتر یا انتهای اسفند یا نیمه فروردین برگزار می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->